Follow on Bloglovin

lørdag 6. desember 2014

6. Desember. Det bor en gammel baker

Det er lørdag og dagen kommer ikke helt i gang. Jeg har så utrolig lyst til å strikke, men strikkepinnene mine er bannlyst pga. sykdomsbildet. Akkurat i førjulstiden er det så mange jeg har lyst til å lage votter til, samt hekle litt julepynt. Jeg blir INSPIRERT av jul på facebook og er med i gruppa Oss som er hektet på jul. Jeg er også i mange strikkegrupper. Men pinner, det har jeg ikke. Ei heller garn, nål.... Men det må visst bare være sånn. Jeg begynner å vende meg til tanken på at det blir en jul uten selvstrikk. Men jeg har bare sååå lyst til å lage de harepusvottene til en på seks måneder. 

Jeg får til og med lyst til å bake, enda jeg ikke kan verken bake eller spise det. Men fordi det er jul, lener jeg meg så til tradisjonene. Det er noe trygt i dem. Derfor håper jeg at andre holder tradisjonen ved like. Baker du til jul? 

Nok om det. Jeg åpner min egen julekalender. Her får du dagens seksordsnovelle fra fri fantasi: 

Rent mel. Skitten kjøkkenbenk. Nystekte pepperkaker. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar