Follow on Bloglovin

onsdag 17. desember 2014

17. desember

Jeg har kommet langt i Manilahallen. Det er en vakker bok. Jeg åpner luke 17 i kalenderen min mens jeg hører "Jeg så mamma kysse nissen". Den er på kanten for et barn, og derfor skrev jeg en seksordsnovelle på kanten for de voksne: 
Et hotellrom. To mennesker. Brukt kondom.
Det er ikke lenge til jul, om en uke er julaften her. Jeg får julebesøk i morgen. Jeg gleder meg. Det blir barnelatter eller ungeskrik, det blir julepakker og voksenprat. Det blir brus og god stemning. Julestemning. Nå hører jeg julemusikk som jeg sa, og det synges It is the most wonderful time of the year. 

Min somatiske tilstand halter. Men jeg føler meg veldig frisk. Så det er litt uvirkelig at alle er litt bekymret. 

Home for Christmas av Maria Mena er noe av det vakreste. Men jeg kommer ikke hjem i år. Jeg hører musikken. Kan du høre meg, mamma? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar