Follow on Bloglovin

søndag 9. november 2014

Gratulerer med farsdagen

Søndag, farsdag og smakebit på søndag. I dag leser jeg egentlig ikke, men jeg blar opp i en bokhandel likevel, for å være med i spalten til Mari fra Flukten fra virkeligheten. Andre spiser kanskje farsdagskake, så jeg tok rett og slett og så på kokebøker på nett, og jeg endte opp med boka som virkelig har mange farsdagskaker: Det søte liv, utgitt på Cappelen. 

Boka fikk 5-ern av VG og bloggen er den jeg alltid titter innnom når jeg skal hjelpe noen med kakeideer. 

Forlaget skriver:

Kristine Ilstad driver bloggen Det søte liv (www.detsoteliv.no), som er Norges største kakeblogg, med over 3000 oppskrifter og tusenvis av besøkende hver dag. Bloggen har tiårsjubileum høsten 2014, og dette er Det søte livs jubileumsbok med det beste fra bloggen gjennom ti år. Her får du både oppskriftene på Kristines favorittkaker og de kakene som har vært mest populære blant leserne. Boken inkluderer også Kristines beste desserter.
Her er det noe for enhver smak og anledning! La deg friste av mektige sjokoladekaker, søte småkaker, deilige langpannekaker, flotte festkaker, duftende gjærbakst og de aller beste vaflene. Boken inneholder om lag 200 nøye utvalgte oppskrifter, som til sammen gir en uvurderlig samling oppskrifter for deg som liker å skape noe søtt og godt på kjøkkenet, enten det er til store selskaper eller til hjemmekosen. Alle oppskriftene er enkle og med grundig forklaring av fremgangsmåte. 
Boken er rikt illustrert med Kristines egne kakebilder, og Kristine deler sine personlige tips for hva som skal til for å lykkes med bakingen.
Dette ble en litt annerledes smakebit fra meg, og den eneste måten jeg kunne dele en kake på. Gratulerer med farsdagen! Og ekstra hilsen til de som ikke har en pappa å gratulere i dag. Jeg har heldig som har en. Og er glad i han. 




13 kommentarer:

  1. Det er deilig med en god kake innimellom :-) Jeg må ha glutenfri mat og det er ofte en liten utfordring når det kommer til kaker. Men mannen min er heldigvis veldig flink til å bake dem. Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  2. Jag är inte så glad i sötsaker, men jag hittade ett recept på citronkladdkaka i dag som verkar lovande :)

    SvarSlett
  3. Tack för den söta smakebiten! :)

    SvarSlett
  4. Denne inneholder nok mange fristelser :)

    SvarSlett
  5. Tack för smakbiten! Ha en bra söndagskväll.

    SvarSlett
  6. Nej den ska jag INTE köpa mitt midjemått är tillräckligt omfångsrikt.Tack för smakebiten.

    SvarSlett
  7. Perfekt för den som gillar att baka! Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  8. Det er godt med kaker innimellom og det er nok mange fristelser i denne boken kan jeg tenke meg. Tusen takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
  9. Ser sött ut. Tack för smakbiten. Ha en trevlig kväll.

    SvarSlett
  10. Tack för smakbiten. Tror jag ska låta bli den där boken ;-)

    SvarSlett
  11. Det ser ut som en bok full av "farliga" och goda frestelser! Tack för tipset och smakebiten! :-)

    SvarSlett