Follow on Bloglovin

tirsdag 30. september 2014

Boka på vent: Muselita

Jeg har ei barnebok på vent. Det er Inger Frøysaa sin Muselita. Boka er ei barnebok utgitt på Publica. Muselita er en vilter mus med verdens største ører. Når jeg leser det, tenker jeg på Dumbo og lurer på om hun kan fly. Og jeg lurer på alt hun kan høre. 

Sammen med familien og vennene sine bor hun i en liten musefren i en skog (kanskje nær deg?). Muselita er full av ideer, noen bra, andre ikke helt bra etter Mammus og Pappmus sin smak. 

Romantikken blomstrer blant unge og gamle i musegrenda. Bryllup forberedes. Men så skjer det noe... Mennesker kommer til Mosesteinen.

Jeg liker slike bøker mellom de som krever mer voksne øyne og ører. Jeg liker at det hendvendes til barnet i meg. At jeg får lov å både krympe og vokse i bøkene jeg leser. Har du ei barnebok på vent? 


3 kommentarer:

  1. Jeg har aldri barnebøker på vent, for jeg greier ikke vente og leser dem alltid med en gang jeg har fått kloa i dem. Har skrevet om Jakob og Neikob i dag, og i morgen kommer min omtale av Krig, en bok nominert til Nordisk Råds barne- og ungdomslitteraturpris 2014.

    SvarSlett
  2. Så koselig med en barnebok på vent. Fint å få tips om barnebøker og da jeg både har barn og jobber med barn :)

    SvarSlett
  3. Det er koselig å lese barnebøker innimellom. Jeg har nettopp fullført barneboken Trollskallen og barnetegneserien Oscar Wildes eventyr. Begge to var virkelig fine :-)

    SvarSlett