Follow on Bloglovin

fredag 24. januar 2014

Sinnatrollet

Jeg blir så sint. Jeg blir så sint når jeg får reklame som først serverer meg "Dette skal du ha til middag" og legger ut i det vide og det brede, som om det var sannheten, og deretter, spør meg hva jeg skal ha til dessert! Jeg skal ikke ha noen av delene, verken forrett, middag eller dessert, og likevel tvinger reklamen meg inn i en valgrolle. Jeg føler at jeg blir satt til å velge vekk. Og jeg må attpåtil stå for det jeg ikke skal ha, som de har skrevet så vakre ord om. Er jeg sint? Jeg er definitivt ute av ballanse, jeg innrømmer det, mens jeg skriver: Butikken som sa jeg skulle ha kylling, kan dra langt ut på landet. Til en gård, jeg vil bygge meg en går med bur i. Og i buret kan jeg være egg eller frittgående høns. Hvem kom først, høna eller egget, redselen eller sinnatrollet? (Redselen). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar