Follow on Bloglovin

tirsdag 19. august 2014

Boka på vent 2! Når de siste kommer først

Jeg fikk bok i posten i dag! Eller faktisk mange bøker. Den ene er: Når de siste kommer først og jeg kaster meg over den og tar den med i Beates boka på vent spalte. Den er fra Publica Bok  og er en diktsamling. Og jeg skrev jo om en diktsamling i stad som var bestilt! Denne ser ut til å ha litt lengre dikt, kanskje med et lite snev av roman. Det er både bilder og tekst. Jeg som er svak for fotografier er kjempefornøyd med å skulle pakke meg inn i ullpledd og bla i boka. Jeg må bare poste dette innlegget først. Forfatter: Anders G. Ek og Knut Rune Johansson (ill.) Det handler om livet og om lykke og.... Forlaget skriver: 
Hvem skal definere hvor lykkelige vi er? Skal vi gjøre som de andre og kaste oss ut i jakten på evig suksess og udødelighet? Skal vi kjøpe oss fri fra sorgens ubehag og nederlagets time? Det meningsskapende øyeblikk skapes i spenningsfeltet mellom skår og glede. Vi er vår egen målestokk, også i forhold til det vi ikke mestrer. Når vi våger å skritte ut av mengden, trer verden frem på en annen måte, i en annen rekkefølge. Viljen til å velge er begynnelsen på hvert liv, hver dag.
Om forfatter/illustratør: 
Anders G. Ek (f. 1970) har utdannelse i sosialfag, og har arbeidet med barn siden 1992. «Når de siste kommer først» er hans debutugivelse.
Knut Rune Johansson (f. 1954) er fotograf, og har hatt separatutstillinger siden 1994. Han har tidligere gitt ut to bøker.

Så i dag fikk de siste komme først! Nyankommet bok blir herved åpnet. 



4 kommentarer:

  1. Helt ukjent bok for meg dette, men den virket interessant. Av og til er det bare kjekt å la noen bøker komme foran alle andre i køen. Ønsker deg en fin kveld og kos deg med lesingen! :-)

    SvarSlett
  2. Sånn sniking driver mine bøker stadig vekk med, ja for jeg har jo ingenting jeg skulle ha gjort eller sagt. Bok og forfatter er helt ukjent for meg, spennende å høre mer om den. Skummelt bilde på forsiden, det er helt sikkert :)

    SvarSlett
  3. Det var en helt ukjent bok og forfatter for meg og, men jeg ble litt nysgjerrig. Siden bildet på utsiden var så makabert, får det bli med inn i boken og? Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sånn at lykke er forskjellig, etter hvor man er. Det som er makabert, kan også ha noe fint i seg. Det fortalte boka meg. Og i grunnen livet mitt og.

      Slett